Netwerkbijeenkomst

 De Amsterdamse horeca als toegankelijke werkgever voor jongeren met een beperking 

9 februari 13:00 uur  – 16:15 uur

Voor jongeren is de horeca een belangrijke werkgever. In Amsterdam steeg in 2015 het aantal banen in de horeca met 11%. In ruim 5000 ondernemingen werken bijna 35.000 Amsterdammers1. Amsterdam wil een stad zijn waar iedereen mee kan doen, ook mensen met een beperking. Maar hoe toegankelijk is de horeca in Amsterdam? En hoeveel van de werknemers in de horeca heeft te maken met een beperking en/of een chronische ziekte? 

Een toegankelijke onderneming waarin in iedereen welkom is en kan werken, heeft een grote meerwaarde voor jongeren met een beperking, voor Amsterdam en voor de onderneming zelf. Het levert een goede werknemer op, met daarnaast de ervaring om vanuit zijn of haar beperking te kijken waarin de toegankelijkheid nog verbeterd kan worden. Tijdens deze netwerkbijeenkomst gaan we met ondernemers, ervaringsdeskundigen en belangenbehartigers in gesprek over de meerwaarde en de mogelijkheden voor het aannemen van jongeren met een beperking.  

Programma  

U bent vanaf 13.00 uur welkom en het programma begint om 13.30 uur.
We bieden ter inspiratie een boeiend en interactief programma waarin we horeca ondernemers, ervaringsdeskundigen en lokale politici met elkaar in gesprek brengen over hun ervaringen, de meerwaarde van het aannemen van jongeren met een beperking, het belang van toegankelijke horeca en welke stappen gezet kunnen worden om dit te realiseren. 

Aan de orde komen: 

  • Informatie over toegankelijkheid en ervaringen van mensen met een beperking. 
  • Hoe creëert u een win-winsituatie voor de horeca en voor mensen met een beperking?  
  • Wat hebben horeca ondernemers nodig om hun onderneming toegankelijk(er) te maken?   
  • Ontmoeting met mensen en organisaties om in uw gemeente of regio initiatief te nemen. 

 Om 15.30 uur eindigen we het inhoudelijke programma en kunt u tot 16.15 uur napraten tijdens de netwerkborrel onder het genot van een drankje.  

Aanmelden
Deelname is kosteloos. Aanmelden via het digitale aanmeldformulier , https://vragenlijst.dezorgvraag.nl/aantafel.
Circa een week voor de bijeenkomst ontvangt u per e-mail van ons een bevestiging met daarbij een routebeschrijving.  

Kunt u zich niet digitaal aanmelden, bel dan naar (030) 720 00 00.   

Locatie
De bijeenkomst vindt plaatst in het Dovenontmoetingscentrum bij Stichting Welzijn Doven Amsterdam (SWDA). 
Stadhouderskade 89 1073 AV Amsterdam 

Met het Openbaar Vervoer is SWDA eenvoudig te bereiken. Vanaf het Amsterdam Centraal station pakt u tram 4 (richting RAI) of 24 (richting VU Medisch Centrum) en stap uit bij de halte Marie Heinekenplein of Stadhouderskade. Vanaf hier is het ongeveer 5 minuten lopen. 

Ook met de auto is SWDA is goed te bereiken. Aan de overkant van SWDA zijn er (betaald) parkeermogelijkheden. Voor de deur zijn er twee gehandicaptenparkeerplaatsen.  

Heeft u een vraag? 
Op onze website: www.weekvandetoegankelijkheid.nl vindt u de meeste antwoorden. Staat de gewenste informatie er niet tussen, bel (030) 720 00 00 of mail naar info@weekvandetoegankelijkheid.nl. Wij helpen u graag verder. 

Ieder(in) organiseert de Week van de Toegankelijkheid samen met lokale partners. Voor de bijeenkomst in Amsterdam werken we samen met Stichting Welzijn Doven AmsterdamCliëntenbelang Amsterdam en C-Talents. De Week wordt mogelijk gemaakt door het Revalidatiefonds.